lørdag den 26. februar 2011

38% Dear Jane

Dear Jane-tæppet består af 169 kvadrat-blokke, 56 trekantblokke i kanten og 4 hjørneblokke - ialt 225. Jeg er færdig med 83+4=87, dvs. ca. 38% af blokkene. Hertil kommer sammensyningen og monteringen. Gu' ve' hvornår jeg blir færdig?

I modsætning til de fleste andre quiltere jeg kender og læser om her på bloggene, så er jeg ikke UFO-man. Jeg er ret god til at lave de ting færdige, som jeg går i gang med - mine ting er næsten altid WIP (en forkortelse jeg fornylig læste om hos Basse Bufas; det betyder Work In Progress). Så - hvis jeg fortsætter som hidtil, så kan jeg godt have en færdig Dear Jane sidst på året (sommerperioden er altså ikke så produktiv...) Kald mig bare resultatorienteret!

Nå - her er de seneste færdige 5 kvadrat-blokke - bl.a midterblokken G7.

C6 Ashley's Aura

G5 Poof

G7 Inidianapolis

J5 John Jacob's Windmill

J9 Maury High School

M1 Dogwood Days
Og så var det liiiige jeg opdagede, at der var seks og ikke fem, så jeg skal lige rette lidt på status-oplysningerne på min Dear Jane-side. Hmm... 88 færdige betyder 39%!

4 kommentarer:

  1. Fine blokke.
    Ja det skulle da ikke undre mig, meeen jeg er nu lidt spændt på, hvor hurtigt det går, når du skal samle det hele!

    SvarSlet
  2. Samle og quilte er det mest kedelige (synes jeg), men det skal jo goeres. WIP, ikke daarligt udtryk, det kendte jeg ikke hihi.
    Jeg synes nu du er kommet ret langt. Og flot, det bliver det.

    SvarSlet
  3. Nu skal jeg lige forsvare mig selv. Jeg sov kun så længe fordi jeg kom sent i seng og jeg var stadig meget træt fra torsdag, da jeg havde været i galla og kom sent hjem og i seng og tidligt op. Så jeg havde i min fulde ret til at sove længe!!

    SvarSlet
  4. jeg har lige købt bogen og skal også i gang - glæder mig - regner med jeg går i gang i påsken

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie