tirsdag den 5. juni 2012

Repro-sampler som miniquilt

Jeg har tidligere luftet en tanke om at sy Patchworkhusets Civil War-BOM i reproduktionsstoffer - men for ikke at tilføre matriklen endnu et slumretæppe, så vil jeg lave den i ministørrelse. Hver blok er nedskaleret til 4,5" i stedet for 8" i originalen.

4,5" - det er en blokstørrelse som i Dear Jane, så det er jeg jo vant til...


Her har jeg tegnet blokkene op i EQ - farverne er en nogenlunde indikation af hvordan de var i det tæppe jeg har kigget på. Mine farver bliver ikke de samme. Mere blå, rosa, pink og lysebrun.

Jeg har klippet og gjort klar til tre blokke - den ene er nu også syet sammen:


Så mangler der 17, men nu skal jeg videre med at quilte på mine andre projekter... Miniquilten er et perfekt projekt at have med på sommerferie.

9 kommentarer:

  1. Den quilt skal nok blive god, når den en gang er færdig!Flot design og flot farvevalg!

    SvarSlet
  2. Det ser ut til å bli fint, men det ser litt plundrete ut med så små biter. Spennende fargekombinasjoner!

    SvarSlet
  3. God idé. Sig mig syr du over pap????

    SvarSlet
  4. Spændende nyt projekt du har gang i og fint farvevalg, synes jeg.
    God sylyst :-)

    SvarSlet
  5. Flotte farver dem kan jeg godt li', men syr du de små dele over pap eller på amerikansk?????

    SvarSlet
  6. Det bliver spændende at følge syningen af blokkene. Flot blok.

    SvarSlet
  7. Jeg tror aldrig jeg kommer til at sy noget på amerikansk! Jeg er en over-pap-pige, og jeg tror den skarpe iagttager kan se papstykkerne og ri-trådene på billedet af blokken.

    SvarSlet
  8. Dit nye projekt ser spændende ud og den færdige blok er blevet flot.

    SvarSlet
  9. Flot blok Marie - jeg kan SELVFØLGELIG rigtig godt lide både stof- og farvevalg ;-)
    Glæder mig til at følge projektet.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie