fredag den 2. august 2013

T-Birds

Jeg har tidligere fortalt en smule om den gruppe af voksne spejdere, som min bedre halvdel tilbringer en stor del af sin vågne fritid med. Som de seriøse mennesker de er, har deres klan også et spejdernavn - T-Birds - og alle i klanen har et spejdernavn der starter med... T seføli!

De har et mascot-dyr - et meget sjældent dyr som ikke lever i naturen på disse længdegrader. Det er den canadiske prut-prut-fugl, ja jeg har aldrig hørt om den i biologitimerne, men for de uindviede ser den cirka sådan ud:


Pga. den meget sjældne forekomst, så findes der ikke nogen bekræftede fotos af fuglen - derfor er ovenstående tegning bare en fortolkning ud fra øjenvidneskildringer.

Nu skal T-Birds og juniorgrenen (25 10-13 årige) af sted på sommerlejr i morgen og min egen T-Bird ønskede sig et banner de kan spænde ud imellem nogle rafter på lejren. Det er jo lige en opgave for sådan en som mig så - ta-da:


Fuglen er printet på t-shirt-overføringsark og strøget på et gammelt lagen. Så har jeg tegnet navnet - først på almindeligt papir og derefter over på Steam a Seam. Det prikkede blå stof er netop købt til T-Birds-anvendelse, da det er de samme farver og prikker som i deres logo:


Skåret til i en passende størrelse og sømmet med bred kant. Til sidst har jeg slået fire metalringe i hjørnerne, så der er noget at binde banneret op i.

Nu skal det sidste puttes i rygsækkene (Ulrikke skal også med) og så siger vi farvel i morgen tidlig. Min store klanspejder Matilde kommer hjem i morgen eftermiddag fra sin sommerlejr i Sverige - det bliver sjovt at høre hvad hun har oplevet hinsidan.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie