søndag den 13. december 2015

Flag. Masser af flag...


Hvorfor nøjes med at lave 10, 20 eller 40? Når man nu lige så godt kan sy sådan en ca. 100 stykker?

De røde stoffer er en rulle med 12 forskellige i 15 cm wof, købt på træffet i Roskilde hos Patchworkhusets stand. Det råhvide bånd er købt af Yvonne, som syr i Kronborgquilterne og som også har gårdbutikken Røde Hus.


Det rødhvide bånd er købt hos Handler i Vingårdsstræde, lige ved Magasin, Kgs. Nytorv. Efterfølgende har jeg opdaget at man fx her kan købe 325 meter for 50 kr! Godt nok kommer der ca. 50 kr på i fragt, hvis man ikke køber andet, men hold da op det er mange meter for 100kr! Og det er da også pænt til gavebånd...

Indtil nu har jeg syet ca. 35 flag på hver af disse ranker til vores juletræ. Jeg har viklet dem om pap (fra en bag-in-box-kasse) for at der ikke går kludder i snorene ☺


Jeg har stadig ca. 35-40 flag tilbage, men er løbet tør for det rød/hvide snor. Det har nok taget lidt overhånd...


2 kommentarer:

  1. Hold da helt op hvor er de bare flotte. God idé.

    SvarSlet
  2. Jeg har lavet en ranke til hvert af mine børnebørn, egne børn og nevøer hvor de har fået det antal år de er og så kommer der et nyt et på til fødselsdagen til de bliver 18. Så når man kommer til fødselsdag, så er det det første der bliver spurgt om og så er det ed at have nogle forskellige med så der kan vælges. God jul, vi ses måske til lokalgruppemøde.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie