mandag den 20. juni 2016

Fødselsdagsgaver og midsommermarked

Min store pige Matilde havde hæklet en lækker strikkekurv til mig i zpaghetti-garn. I den havde hun lagt en Moroccan-oil håndcreme jeg havde ønsket mig, Haribo Eucalyptus og en sukkulent i en "strikket" keramik-potte. Derudover fik jeg en sæbedispenser til det nye køkken, strikkeskål fra Karen Noe-design og en spøjs saml-selv køkkenrulleholder (som jeg skal klage over, dimsen i midten passer ikke ned i udstandsningen!). Jeg fik penge af mine svigerforældre - de blev brugt dagen efter i Korsør... Jeg fik også penge af min mor, og for dem har jeg købt en smart LED-loftlampe til mit sy-værksted - den kan jeg først vise når værelset er færdigt. Jeg fik også en flaske Gajol og en flaske Bacardi - mit 19-årige jeg indeni er glad!


Jeg havde også ønsket mig en stor udendørs plante til en ledig potte vi pludselig havde til rådighed:


En lækker (fake) ruskindsjakke, den er desværre en smule for lille (til min muskuløse overkrop), så her er det Ulrikke der agerer model:


I lørdags fyldte jeg bilen op, så vi var 7 veloplagte piger der kørte sydpå til Korsør og Kreativt Midsommermarked. Det var skønt vejr, så vi kunne spise frokost i strålende sol - og læ - på vores sædvanlige sted!


Her er mine indkøb:


Valnøddeskaller til nålepuder og 3 FQ's fra Patchwork Køge, Accuquilt hjerte-skabeloner, La Passaqaglia acryl-skabeloner og sommerfuglestof fra Bali Quilt, "Hæklede klude" fra Fru Udesen, 3x1 meter Lynette Anderson stof fra Tante Andante, turkise/sorte stofpakker og Catch All Caddy-mønster fra Stjernestoffer.


De her skal sammen med en masse hvidt bundstof blive til en nyt hyggetæppe til min venindes datter Maya - det babytæppe jeg syede da hun blev født er alt for lille til at putte sig i, og hun har selv ønsket farverne til et nyt og større! Uh jeg glæder mig til at få gang i symaskinen igen efter den har stået stille i 3-4 måneder!

1 kommentar:

  1. Laekre indkoeb. Flotte farver hun har valgt til taeppet. Er det Tanjas datter???

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie