lørdag den 10. september 2016

La Passacaglia quilt - start

Så er jeg i gang! Jeg har valgt at sy La Passacaglia på amerikansk, da jeg synes at den metode egner sig godt til fuzzy cutting og mange spidser. Jeg købte skabeloner hos Baliquilt på Midsommermarkedet, så det er relativt let at skære og opmærke syhjørnerne på stofferne. Skabelonerne er i mit sæt lidt større end det der er vist i bogen, og det gør bestemt ikke noget.

Mit største lager af stoffer er reproduktionsstoffer, og derfor har jeg også kastet mig over dem til dette projekt (selvom jeg så starten på et Millefiori 2 i Kaffe Fassett - uhmmm). Jeg vil lave hver roset i sin farve for at de skal stå tydeligt frem og det færdige resultat ikke bliver så rodet at se på som i bogen.


Jeg har sat lapperne fast på min nye oprullelige designvæg - jeg har sat et stykke Clover design wall sheet fast på et rullegardin med dobbeltklæbende tape. Stykket et klæbet fast på den pæne side af rullegardinet, da det så rulles op med lapperne mod den glatte (mørklægnings-)bagside og dermed ikke hænger fast i den forkerte del.


Rullegardinet har jeg monteret øverst på min reol i syværelset, så kan jeg rulle det op og det er ikke i vejen når jeg ikke skal bruge det. Så smart!

Rullegardinet er 140cm bredt og med mørklægning, købt på udsalg i Jysk for 75 kr.

1 kommentar:

  1. Tusind tak Maria, for den super ide. la passacaglia står stadig på min ønskelist

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie