mandag den 15. maj 2017

B&O - I ringer bare!

Som jeg for nylig viste her på kanalen, syede jeg et futteral - et hylster - et etui - en beskyttende taske til Ulrikkes Beoplay A2. Nu er familien blevet beriget med endnu en B&O bluetooth-støjsender, denne gang en Beoplay A1, den lille runde lækre minihøjtaler, der mest af alt ligner en sølvfarvet burger. Den var lidt mere udfordrende at sy en taske til - mest pga den runde form, den asymmetriske placering af bærestroppen og behovet for en lomme til opladerkablet.

Dette her må jeg med skam fortælle var 2. forsøg, den første blev for lille og stram, men jeg genbrugte lynlåsen, for nu havde jeg jo med et smart trick fået de to skydere monteret på lynlåsen købt i metermål. Se denne video for montering af skyderne - det lille klip hun viser, så går det som en leg!

Pga. stroppen monteret i højtaleren, så er det mest praktisk at lynlåsen samles mod midten. Jeg har bundet lyse læderstropper i lynlåsskyderne, så passer de til læderstroppen på højttaleren.



Her et kig ind i den lille taske, hvor der i toppen er en indvendig lomme beregnet til det oprullede ladekabel:

Den er da fin!


Og så noget helt andet: Jeg har simpelthen fået mig en PINK skæreplade. Det var altså ikke med vilje! Jeg havde bestilt en ny 60x90cm skæreplade fra Læderiet, da jeg synes den gamle var sindsygt slidt lige det sted jeg hele tiden bruger den. Og hvis jeg vender den om er der cm-afmærkninger, og det er irriterende! Så - derfor bestilte jeg en ny - 315 kr i tyk kvalitet, men altså - jeg troede da den var grøn ligesom den gamle og som på billedet på webshoppen. Der er bare nogen ting der skal have en bestemt farve og en skæreplade er grøn. Eller hvad? Den er lilla på den anden side, men inch-markeringerne er på den pink side. Så pink it is!


Det er fint nok at blive rystet lidt i sine forstillinger om hvordan ting ser ud - og det har da peppet mit syværelse gevaldigt op!

1 kommentar:

  1. Du kan bare det der med at finde løsning på diverse sy-udfordringer.
    Den skæreplade er da bare for sej.

    SvarSlet

Hej! Du er velkommen til at skrive en kommentar her. Mange hilsner Marie